DJECO Kuna yala - Ławice

DJ08478

Nowe

Nieskomplikowana gra logiczna dla 2-4 graczy.

Więcej szczegółów

52,00 zł

Metody płatności
Metody płatności

Więcej informacji

Celem gry jest zdobycie jak największej ilości rybek w swoim kolorze. Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy. Wg. zaleceń producenta dla dzieci w wieku od ośmiu lat, lecz jeśli macie w domu małego bystrzaka to w grę mogą zagrać nawet 6cio latki. Choć zasad w grze wydaje się być sporo, są łatwe do zapamiętania, a sama gra przebiega w prosty i szybki sposób. Rozgrywka zajmuje około 20 minut. W tej grze na pewno przydadzą się logiczne myślenie i spostrzegawczość.

Przygotowanie gry: Każdy z graczy otrzymuje duży żeton z rybą, wskazujący jego kolor rybek w grze. Gracze zapamiętują go i nie pokazują innym, a następnie umieszczają przed sobą, rysunkiem zwróconym do dołu. Mogą na niego patrzeć w dowolnym momencie gry. Następnie każdy z graczy otrzymuje żeton koralowca, który umieszczają przed sobą obrazkiem do góry. Od niego gracze rozpoczną budowanie swoich ławic.
Pozostałe żetony należy przetasować i podzielić na około 4 równe, zakryte stosy. Ze stosów tych zdejmuje się po jednym żetonie  i umieszcza obok rysunkiem ryby do góry.

Przebieg gry: Podczas gry każdy z graczy będzie tworzył własną ławicę ryb, dążąc do tego, aby kolor jego własnych rybek był na koniec gry w większości. Gra przebiega wg ruchu wskazówek zegara. Rozpoczyna najmłodszy gracz.
Każdy gracz w trakcie swojej kolejki musi:
- wybrać dwie rybki spośród czterech odsłoniętych ze stosów;
- umieścić jedną z nich w swojej ławicy, a drugą w ławicy przeciwnika;
- odwrócić dwa żetony ze stosu (zawsze muszą być widoczne cztery żetony).

Układanie żetonów: Należy je układać tak, aby przylegały (nie ukośnie) do jednego lub więcej żetonów zgodnie z następującymi zasadami:
- koralowce: można je układać obok dowolnego żetonu i dowolny żeton można układać obok nich;
- ryby: można układać obok innej ryby pod warunkiem, że mają co najmniej jedną wspólną cechę: kolor ryby lub kolor dna morskiego (tła) lub jedno i drugie;
- rekiny: zawsze umieszczane są na wierzchu innych żetonów z rybkami i eliminują te ryby z gry (zjadają je). Żetony rekina zawsze układa się w ławicach przeciwników. Obok nich można układać żetony koralowców lub ryby. Jeżeli cztery żetony rekina zostaną odsłonięte na stosach, należy odrzucić jeden z nich i odsłonić kolejny żeton ze stosu.
- ośmiornice: gdy ze stosu odsłonięta zostanie ośmiornica, to automatycznie otrzymuje ją gracz z największą liczbą żetonów koralowca w swojej ławicy ryb. Gracz ten umieszcza ośmiornicę na jednym z żetonów koralowca w swojej ławicy. Jeśli kilku graczy ma tę samą liczbę koralowców ,to żeton ośmiornicy zostaje odrzucony. Następnie należy odwrócić kolejną żeton ze stosu. Obok ośmiornicy można układać żetony ryb i koralowców.

Klątwa ryb: Jeśli trzy żetony o tym samym kolorze tła układają się w jednej linii poziomo lub pionowo, to ryby te giną i ich zostają odwrócone wizerunkiem rybich ości do góry. Obok żetonów ości można układać tylko koralowce.

Zakończenie gry: Gra kończy się, gdy wyciągnięte zostaną ostatnie żetony ze stosów. Następnie gracze liczą swoje punkty:

-       1 pkt za każdą rybę w swoim kolorze w swojej ławicy i ławicach przeciwników (za żetony z wizerunkiem dwóch ryb otrzymuje się 2 pkt);
-       3 pkt jeśli gracz ma w swojej ławicy większość ryb w swoim kolorze;
-       1 pkt za każdą ośmiornicę w swojej ławicy;
-       2 pkt dla gracza z największą liczbą rekinów (w przypadku remisu wszyscy gracze remisujący otrzymują 2 pkt)

Wygrana: Zwycięża gracz z największą ilością punktów, w przypadku remisu gracz z największą liczbą ryb w swojej ławicy.


Zawartość:
- 104 kolorowe żetony rybek
- 24 duże żetony zawodników

 Wymiary pudełka: 22 x 22 4 cm

DJECO DJ08478 Kuna yala